Rolandtrade: safe or fraud?

I ask about the Waranty and it respond by e-mail:

"Dear Ovidiu-Cornel,

All products include a one-year international warranty from the original date of purchase."

Best regards,
Peter Claus

The site is OUT. I dont now how it rezist this www.dixdigital.com for so long.
 
Last edited:
The site appears to be down for me as well... Not looking good as I think no-one has actually received any goods?
 
Hi all member of this chat,
It's realy look like the site of rolantrade doesn't exsist already. Now a real question is if somewhere the police department is well done its work and please if someone who is already contacted with police office and have any information about the situation we all will be so grateful to know.
Thank you all of you who make any effort to make rolandrade suffer.
Merry XMas
 
je suis française et viens allonger la longue liste des gens arnaqués par rolandtrade:bang:
le site est fermé maintenant , attention qu'il ne réapparaisse sous un autre nom!!
pour ma part la seule chose que j'ai tenté c'est d'avises la direction de la consommation et des fraudes europeenne pour leur demander une marche à suivre dans pareil cas et bien sure de prendre une mesure de protection pour que plus personne ne se fasse piéger, sans trop d'espoir de réponse !!!
si contact je communiquerai les infos :(
 
info complèmentaire , il existe un site copie conforme dixdigital.com
même presentation, adresse en angleterre . Après un essai de la boite mail pour voir !! impossible d'envoyer quoique ce soit Il serait bon qu'il y ai moyen de mettre en garde de nouveaux adeptes pas encore echauddés par des sites comme rolandtrade!!!
 
I bought a CANON EOS7 D + 300 mm 1253 price €. I'm going this week bring complaints to the police
 
je suis française et viens allonger la longue liste des gens arnaqués par rolandtrade:bang:
le site est fermé maintenant , attention qu'il ne réapparaisse sous un autre nom!!
pour ma part la seule chose que j'ai tenté c'est d'avises la direction de la consommation et des fraudes europeenne pour leur demander une marche à suivre dans pareil cas et bien sure de prendre une mesure de protection pour que plus personne ne se fasse piéger, sans trop d'espoir de réponse !!!
si contact je communiquerai les infos :(


Je suis dans le même cas que toi. Je crois que tous les européens devraient s'adresser au même organisme. Peux-tu nous communiquer le mail ou les coordonnées de l'organisme que tu as contacté?

I am in the same situation. I think that all european persons should address their claims at the same institution. Could you please give us the mail of the one you have already contacted?
 
Bonsoir,

J'ai moi aussi contacté la CGCCRF, par mail ud75@dgccrf.finances.gouv.fr car ils ne répondaient pas au téléphone ; mais je ne sais pas quoi faire d'autre... Peut-être y aurait-il quelque chose à faire au niveau de leur banque dont nous avons les coordonnées (les dénoncer afin qu'ils ne puissent pas fermer leur compte avant de nous rembourser ?!).
Oui je sais le père-Noël n'existe pas m'enfin, comment cela peut-être si facile de se faire piéger... :(

@Sylvain : Où déposez-vous votre plainte ? Commissariat de quartier ?



PS. En faisant un WHOIS on s'aperçoit que le site existe depuis un mois !!
REGISTER.IT SPA - Whois Server Version 1.4

The Registry database contains ONLY .COM, .NET and .ORG domains.

Domain name: ROLANDTRADE.COM
Created on: 2009-11-16
Updated on: 2009-11-22
Expires on: 2010-11-16
Registrant Name: ROLANDS TRADE
Contact: Rolands Trade
Registrant Address: Heelsumstraat 125
Registrant City: *** Haad
Registrant Postal Code: 2573
Registrant Country: NL
Administrative Contact Organization: Namesco Limited
Administrative Contact Name: Domain Administrator
Administrative Contact Address: Acton House, Perdiswell Park
Administrative Contact City: Worcester
Administrative Contact Postal Code: WR3 7GD
Administrative Contact Country: GB
Administrative Contact Email: transfers-auth@names.co.uk
Administrative Contact Tel: +44 845 3633630
Technical Contact Organization: Namesco Limited
Technical Contact Name:
Technical Contact Address: Acton House, Perdiswell Park
Technical Contact City: Worcester
Technical Contact Postal Code: WR3 7GD
Technical Contact Country: GB
Technical Contact Email: register.it@names.co.uk
Technical Contact Phone: +44 845 3633630
Technical Contact Fax: +44 845 363 3631
Primary Name Server Hostname: NS1.FREEDNS.WS
Secondary Name Server Hostname: NS2.FREEDNS.WS
 
Last edited:
All Rolandtrade victims!
Yesterday I have made a report report to interpol. The homepage is http://www.interpol.int/Public/contact.asp
Now i am waiting for the result!

We should stop the activities of this fradulent company:bang::bang::bang:,
If somebody has found another options,let me know about it!(y)
 
I am sorry to go off topic fellers but thanks for the free French lesson.
 
Hello, I am also a victim of rolandtrade!
I'm from belgium!
I went to my bank since the transfer is already party can not do anything.
I had an address where you can report fraud: www.spamsquad.be, I have reported fraud on this site, what can I do? do you think we could get our money?
thank you for keeping me informed!


bonjour, je suis aussi une victime de rolandtrade!
je suis de la belgique!
je me suis rendue à ma banque vu que le virement est deja parti on ne sait rien faire.
j'ai eu une adresse ou l'on peut signaler une fraude: www.spamsquad.be, moi j'ai signaler la fraude sur ce site, que puis-je faire d'autre? pensez-vous que l'on pourrait récupérer notre argent?
merci à vous de me tenir au courant!
 
bon soir a tout et a tous,
moi de toutes facons je crois pas qu'on peut recuperer note argents mais on sais jamais.
Can somay if you have any answer pls let us know. May be père-Noël sometime exist.
 
This thread is really ****ing me off. What kind of s***head does this to people at Xmas :(
 
le centre europeen des consommateurs a accusé réception de mon courrier du 18/12/2009, il confirme le côté frauduleux du site et a pu constater sa disparition, ll a trouvé une adresse au pays bas avec adresse IP à Taiwain
www.who.is/whois/rolandtrade.com , Malheureusement ce centre n'est compétant que dans les réglements amiables. Il conseille de porter plainte auprès de la police/gendarmerie pour la France ou procureur pour d'autre pays
D'autre par signler ce fait pour la France à www.internet-signalement.gouv.fr/PortailWeb/planets/Acceuil!imput.action
et surtout si possible de regrouper les divers plaintes auprès d'un même commissariat ou procureur et également consulter les forums de discussion qui pourraient en parler.
Pour moi le site dixdigital.com est le petit frère de Rolandtrade , toujours actif et est peut-être géré par les mêmes escrocs A suivre:shrug:
 
le centre europeen des consommateurs a accusé réception de mon courrier du 18/12/2009, il confirme le côté frauduleux du site et a pu constater sa disparition, ll a trouvé une adresse au pays bas avec adresse IP à Taiwain
www.who.is/whois/rolandtrade.com , Malheureusement ce centre n'est compétant que dans les réglements amiables. Il conseille de porter plainte auprès de la police/gendarmerie pour la France ou procureur pour d'autre pays
D'autre par signaler ce fait pour la France à http://www.internet-signalement.gouv...l!imput.action
et surtout si possible de regrouper les diverses plaintes auprès d'un même commissariat ou procureur et également consulter les forums de discussion qui pourraient en parler.
Pour moi le site dixdigital.com est le petit frère de Rolandtrade , toujours actif et est peut-être géré par les mêmes escrocs A suivre


fudji
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http://www.who.is/whois/dixdigital.com/ What about this SITE? Did somebody order from them?

Creation Date: 2009-08-21
Last Update Date: 2009-12-08

IP: 95.143.192.121

OrgName: RIPE Network Coordination Centre
OrgID: RIPE
Address: P.O. Box 10096
City: Amsterdam
StateProv:
PostalCode: 1001EB
Country: NL
Website Status: inactive
Alexa Trend/Rank: Up Arrow 1 Month: 5,339,271 3 Month: 10,339,920
Page Views per Visit: 1 Month: 1.6 3 Month: 1.6

What about the adress of the store they own: http://www.dixdigital.com/store.php Can someone verify this adreses...???

Something is wrong...
 
Last edited:
le centre europeen des consommateurs a accusé réception de mon courrier du 18/12/2009, il confirme le côté frauduleux du site et a pu constater sa disparition, ll a trouvé une adresse au pays bas avec adresse IP à Taiwain
www.who.is/whois/rolandtrade.com , Malheureusement ce centre n'est compétant que dans les réglements amiables. Il conseille de porter plainte auprès de la police/gendarmerie pour la France ou procureur pour d'autre pays
D'autre par signaler ce fait pour la France à http://www.internet-signalement.gouv...l!imput.action
et surtout si possible de regrouper les diverses plaintes auprès d'un même commissariat ou procureur et également consulter les forums de discussion qui pourraient en parler.

Fudji, as tu déjà porté plainte dans un commissariat?
J'habite Paris et pour moi il est évident que le fait de regrouper les plaintes françaises fera qu'on aura plus de poids! Car plus d'argent impliqué!
Où habites tu? Et les autres français?

Dans tout les cas je préfère me dire qu'on a 0.0001% de chance de retrouver l'argent!

Please forgive my English,
Here above, and thanks to Fudji, it says that the European centre already knows about Roland trade site and they confirm that it is Fraud.

Concerning French people, Fudji also says that we have to go to the police and if possible make a grouped claim.

I believe that if we all work in our own country first then make a bigger group we may become important and have a bigger impact.
Let’s see who get answers first...
 
@julienperes
Moi aussi je suis parisienne et je n'ai pas encore porté plainte...

On fait comment pour s'envoyer des MP ici ?
 
à Julienperes

je n'habite pas en région parisienne mais en Eure et Loir près de Chartres
dans l'immédiat j'attends une réponse éventuelle de la direction centrale de la PJ à PARIS informée de l'affaire ,
Je crains malheureusement que nos escrocs soient désormais intouchables et qu'il faille faire une croix sur les euros versés. Ma démarche est faite en priorité pour éviter à d'autre de se faire pièger , il est nécesaire de faire le ménage sur le net dans la mesure du possible.
A+ pour d'autres informations
 
I have read two days ago about your forum related to ROLANDTRADE. It was relatively too late, because I have ordered a Canon EOS 50D body and paid per bank wire transfer at Nov. 24. Since 3 days I have the status "order shipped". Then I wanted to come in contact with the company and send a message to know about the sending number of my delivery.
A person called "Mr. Clous" (maybe Santa Claus:D) answered me that I should look into my invoice and delivery status! This was the only contact to this company!:wacky:
Yesterday i went to the Austrian police office to lay a complaint against tis company. Afterwards I contacted my bank to cancel the order and stop the bank transfer.:crying:
Do you have another ideas to cancel this swindle?
My next question is, if in your experience somebody in Europe has got the delivery, which was ordered.
Best regards.:)

Hello, Im also from Austria and Im also a victim of Rolandtrade. Maybe you could tell me what I should do? Is there an organisation that could help us to get the money back? I ordered a Canon 7D for 1246,- ... :bang:
 
ok everyone!!!!!!!

the police called me back and they said that this "peter clous" is from Urugvai and that the internet provider that he is using will not give eny information about who is standing behind this site.this is now a international meter.we shoud all step together and do something becouse one by one we are to small fishes to do something.

i paid 715€...
 
I hope all these guys were sensible enough to pay by credit card. It's really upsetting seeing so many folk get ripped off at this time of the year.

Good luck all
 
The Criminals really wind me up. But Xmas i best time for anyone to make money genuine or a criminal.

And every year you always hear all these stories. Two or three rules followed and people could have been safer.

1) Search for the company you want to buy off if there is nothing good or bad said probably too new so maybe worth avoiding.

2) Ring or contact via email before you buy if replies are like standard replies or they don't reply the i'd give them a miss. A call is better if they can't be bothered taking your call they don't want your money

3) Don't trust them any more if they say Our Partners etc and on a Photo site it's like Microsoft and Cisco even if they actual photography partners so what does not mean your getting any better a service.

And as they say if it's too good to be true then it probably is not true.

Hope this rip off merchant catches something there is no cure for
 
ok everyone!!!!!!!

the police called me back and they said that this "peter clous" is from Urugvai and that the internet provider that he is using will not give eny information about who is standing behind this site.this is now a international meter.we shoud all step together and do something becouse one by one we are to small fishes to do something.

i paid 715€...


What should we do??
 
I very nearly was a victim of a very similar fraud not so long ago. I ordered and paid for a 70-200 f2.8 from a website which came up on one of those search/review sites. I went for the best price, ordered and paid with my debit card. I don't know why but I suddenly had a very bad feeling and did some googling and my heart sank. The number of results coming up in google about this particular website were sickening. I was straight back on there sending messages asking for a refund. The website pretended to be a UK based company but it turned out it was based in California. Some people had got deliveries but they were always something else, not what they ordered. Most didn't get anything at all. I kept emailing them, all I got were standard auto responses, then I did get a real answer to which I replied again. I must have emailed them twenty - thirty times badgering them for a refund, threatening legal action all the time (I have no idea what I could do though!) and in the end, shock horror I got my money back. I couldn't believe it, I thought I'd lost £800 forever. What a relief. I was very very lucky, most still haven't got their money back.

The thing is, I am normally very careful about money, especially that sort of amount. I have no idea why I didn't check them out first, I just clicked the order now button without any hesitation, with hind sight I should have known better, and it's easy for others to say what I did was stupid, but for some reason these scams are very easy to fall victim to. I still don't know what it was that set the alarm bells ringing in the first place, something just wasn't quite right with the wording and the way the site was put together.

Leason learnt now and I will be much more careful in the future. I can't remember just now what the site was called but I'm pretty sure you will have seen the name before. I will post the name later on when I have remembered what they were called. The annoying thing is I now know the man behind this particular scam is known, his operation is known and he is still out there doing it. Anyone know Arnie's email address?
 
Bonsoir,

J'ai moi aussi contacté la CGCCRF, par mail ud75@dgccrf.finances.gouv.fr car ils ne répondaient pas au téléphone ; mais je ne sais pas quoi faire d'autre... Peut-être y aurait-il quelque chose à faire au niveau de leur banque dont nous avons les coordonnées (les dénoncer afin qu'ils ne puissent pas fermer leur compte avant de nous rembourser ?!).
Oui je sais le père-Noël n'existe pas m'enfin, comment cela peut-être si facile de se faire piéger... :(

@Sylvain : Où déposez-vous votre plainte ? Commissariat de quartier ?



PS. En faisant un WHOIS on s'aperçoit que le site existe depuis un mois !!
REGISTER.IT SPA - Whois Server Version 1.4

The Registry database contains ONLY .COM, .NET and .ORG domains.

Domain name: ROLANDTRADE.COM
Created on: 2009-11-16
Updated on: 2009-11-22
Expires on: 2010-11-16
Registrant Name: ROLANDS TRADE
Contact: Rolands Trade
Registrant Address: Heelsumstraat 125
Registrant City: *** Haad
Registrant Postal Code: 2573
Registrant Country: NL
Administrative Contact Organization: Namesco Limited
Administrative Contact Name: Domain Administrator
Administrative Contact Address: Acton House, Perdiswell Park
Administrative Contact City: Worcester
Administrative Contact Postal Code: WR3 7GD
Administrative Contact Country: GB
Administrative Contact Email: transfers-auth@names.co.uk
Administrative Contact Tel: +44 845 3633630
Technical Contact Organization: Namesco Limited
Technical Contact Name:
Technical Contact Address: Acton House, Perdiswell Park
Technical Contact City: Worcester
Technical Contact Postal Code: WR3 7GD
Technical Contact Country: GB
Technical Contact Email: register.it@names.co.uk
Technical Contact Phone: +44 845 3633630
Technical Contact Fax: +44 845 363 3631
Primary Name Server Hostname: NS1.FREEDNS.WS
Secondary Name Server Hostname: NS2.FREEDNS.WS

je vais déposer plainte demain auprès de la gendarmerie de mon quartier.
Cependant il faudrait une plainte collective pour + de poids
 
I will tomorrow filing complaint from my neighborhood gendarmerie. However it should be A collective complaint to + weight
 
Hello, Im also from Austria and Im also a victim of Rolandtrade. Maybe you could tell me what I should do? Is there an organisation that could help us to get the money back? I ordered a Canon 7D for 1246,- ... :bang:

Hallo Lubaka!

Es tut mir leid, dass du auch reingefallen bist. Ich habe folgendes durchgeführt, indem ich meine Bank verständigt und um eine Refundierung des Geldes gebeten habe. Die andere Möglichkeit wäre , einen quasi Verfolgeauftrag bei *** Bank einzureichen, dies ist leider kostenpflichtig!
Ansonsten habe ich wie ich schon erwähnt habe, diesen Fall bei *** !nterpol gemeldet!
Schönen Abend noch
Can Somay
 
Excuse me, this is an English speaking forum, please use English.
 
Hallo Lubaka!

Es tut mir leid, dass du auch reingefallen bist. Ich habe folgendes durchgeführt, indem ich meine Bank verständigt und um eine Refundierung des Geldes gebeten habe. Die andere Möglichkeit wäre , einen quasi Verfolgeauftrag bei *** Bank einzureichen, dies ist leider kostenpflichtig!
Ansonsten habe ich wie ich schon erwähnt habe, diesen Fall bei *** !nterpol gemeldet!
Schönen Abend noch
Can Somay


Vielen Dank für die schnelle Antwort! Ich werde mich morgen an *** Konsumentenschutz (AK) bzw. an *** Verein für Konsumenteninformation(VKI) wenden. Die Bank werde ich auch informieren. Was hat Interpol dazu gesagt? Gibt es dort einen Ansprechpartner?
LG, Lubaka
 
Excuse me, this is an English speaking forum, please use English.

Sorry! I just asked the other austrian guy about interpol. I wanted to know, what they said and if there is a special contact-person for victims of rolandtrade.
 
Hello, sorry for my bad english. I am from Portugal and i wanted to order from rolandtrade.com a ORDER No #13543507 from 17-12-2009.
I buy one Canon EOS 7D and i dont received anything.
I would like to put to people who are in the same situation that I can do about that to the authorities?:bang
 
Merci pour votre réponse Sylvain.



Pour les français, je suis tombée là dessus :

"Auprès de qui porter plainte ?

En France, vous devez obligatoirement porter plainte dans la région où se situe votre ordinateur.

* Si vous habitez Paris ou la région Parisienne, le plus efficace est d'aller déposer votre plainte au BEFTI, la Brigade d'Enquêtes sur les Fraudes aux Technologies de l'Information.

B.E.F.T.I.
163 avenue d'Italie
75 013 Paris
Tél. : 01 40 79 67 50

# Si vous habitez en région, vous pouvez porter plainte auprès du Service Régional de Police Judiciaire de votre ville, de la Police Nationale ou de la Gendarmerie Nationale. Demandez à parler à un Enquêteur spécialisé criminalité informatique (ECSI), s'il existe.

# Pour obtenir de l'information et savoir à qui vous adresser, vous pouvez contacter l'OCLCTIC, l'Office Central de Lutte contre la Criminalité liée aux Technologies de l'Information et de la Communication.

O.C.L.T.I.C
101 rue des Trois Fontanot
92 000 Nanterre
Tél. : 01 49 27 49 27"
 
Hello, sorry for my bad english. I am from Portugal and i wanted to order from rolandtrade.com a ORDER No #13543507 from 17-12-2009.
I buy one Canon EOS 7D and i dont received anything.
I would like to put to people who are in the same situation that I can do about that to the authorities?:bang

thank you and welocme to the forum. It is a shame that you found us because of this situation :(
 
Hello, sorry for my bad english. I am from Portugal and i wanted to order from rolandtrade.com a ORDER No #13543507 from 17-12-2009.
I buy one Canon EOS 7D and i dont received anything.
I would like to put to people who are in the same situation that I can do about that to the authorities?:bang
Hi everyone.
I'm from Portugal and i'm another victim of Rolandtrade. Yesterday i went to Policia Judiciaria ( some kind of portuguese FBI) to report this fraud. Now i'm waiting for news but no hope of getting my money back.
 
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